Número total de visualizações de páginas

quarta-feira, 5 de outubro de 2011

Minha Vida / My Life

Sou paciente, sou perseverante, sou vontade plena de ser e de estar.
E porque sei o quanto me és vida ( na minha vida ),
e porque sei o quanto te sou vida ( na tua vida),
exijo-te presença na minha voz, no meu olhar, no meu coração;
exijo-me presença nos teus segundos e re-criados mundos;
exijo-nos vivência plena, em corpo de toque, em alma de sangue,
em vida no agora e a todo o instante;
exijo-nos do aqui, no aqui e sempre aqui:
amantes.
Minha Vida.
(Conceição Sousa)

I am patient, I am resilient, I am a full being will.
And as I know how much life you are to me ( in my life),
and as I know how much life I am to you ( in your life),
I demand your presence in my voice, in my eyes, in my heart;
I demand my presence in your seconds and re-created world methods;
I demand our plain existence in body of touch, soul of blood,
life in the now and all the time and way around;
I demand us from here, from there, in here and there and
always here and there : lovers - it's fair.
My Life.

(by Conceição Sousa)

1 comentário: